Wednesday, March 23, 2022

Exempel på ledarskapsuppsats

Exempel på ledarskapsuppsats



Många av de studier som har utförts inom detta område visar att det finns ett definitivt samband mellan vilken typ av kultur en skola har och vilken typ av säkerhet de boende på skolan kan förvänta sig. Först då kan vi inkludera en person i listan över bra ledare. Programresultat Bakgrund Det programresultat som mest återspeglar denna aktivitet är skol- och samhällsledarskap. Visionsförklaring Uplift Triumph Preparatory Schools vision är mångfacetterad och tar upp både läranderesultat och miljön.., exempel på ledarskapsuppsats. Sök hjälp från Students Assignment Hjälpexperter Students Assignment Hjälpproffs tillhandahåller högkvalitativa tjänster för att skriva uppsatser till akademiker och doktorander. Genom att nå ut till elever och lärare och utveckla en omtänksam attityd, presenterar rektorn faktiskt en inbjudande och trygg exempel på ledarskapsuppsats till skolgemenskapen. Ledarskap i specialpedagogik Orden: Längd: 3 Sidor Dokumenttyp: Termin Exempel på ledarskapsuppsats Papper:





100 000+ färdiga mönster, dokument och mallar för att starta, driva och växa ditt företag



Under loppet av kvartalet, exempel på ledarskapsuppsats, min förståelse för ledarskap har förvandlats från en obeskrivlig faktor till konkret medvetenhet om de påtagliga saker som gör en ledare verkligt effektiv. Jag lärde mig också att leda i en virtuell miljö är ännu mer av en utmaning. Som sagt, jag känner nu till en mängd olika sätt som en ledare på exempel på ledarskapsuppsats virtuellt team kan vara effektivt, varav många Exempel på ledarskapsuppsats såg själv i mitt team. När allt kommer omkring, om en ledare kan främja omotiverade medlemmar att delta, förbättras gruppsammanhållningen och det gör också arbetsresultatet. Denna klass och grupparbetet inom den visade mig att en hög vilja att kommunicera, förmågan att vara en transformerande ledare och förmågan att motivera loafing-medlemmar alla gör exempel på ledarskapsuppsats en extremt effektiv ledare i ett virtuellt team.


Detta innebär konsekvent kommunikation med teammedlemmar, exempel på ledarskapsuppsats. I virtuella team finns det en minskad mängd och kvalitet på information och mindre vanlig information som helhet Yoon. Om ledaren upprätthåller kommunikationen om gruppens uppgifter och mål med teamet kan bristen på informationsproblem kringgås. Vår ledare gjorde ett fantastiskt jobb med detta under del ett och två av den tidning vi skrev. Hon satte upp och upprätthöll processrelaterade mål, exempel på ledarskapsuppsats är hur mål uppnås och som inkluderar frekvent och konsekvent kommunikation mellan teammedlemmar. Hon checkade också in med oss ​​alla via e-post flera gånger i veckan och såg till att vi höll schemat.


Att föregå med gott exempel och skriva anteckningar i tidningen, om vad man skulle göra härnäst, höll hela teamet organiserat. Hennes konsekventa kommunikation höll alla i kretsen. Ett högt WTC står som en av de viktigaste aspekterna av en effektiv ledare, och vår lagledare hade det i spader. En annan aspekt av effektivt ledarskap i virtuella team är transformationsledarskap, exempel på ledarskapsuppsats, något jag faktiskt önskar att vår gruppledare ställde ut mer av. Fysiologiska, säkerhets- och tillhörighetsbehov tillgodoses av transformationsledare; så är självkänsla och självförverkligande behov Yoon.


Vårt team, särskilt under Everest-simuleringen, hade några medlemmar som kände sig extremt vilsna och förvirrade när de skrev på. Situationen bad om en stark transformationsledare. En av våra medlemmar skulle verkligen ha gynnats av att få veta att han var kompetent nog att hantera uppgiften som är en självkänslasfråga. Han hade en störtflod av oroliga frågor före och under simuleringen som visade hans oro över sin förmåga att utföra uppgiften. Hade vår ledare sett till att alla kände sig säkra och självsäkra på sin egen roll i simuleringen, kan våra medlemmar ha varit mer villiga att dela med sig av sina unika mål och information Hinds och Weisband.


Teammedlemmarnas deltagande skulle sannolikt också ha ökat, eftersom ingen skulle känna att de riskerade att bli pinsamma för att ha fel eller förvirrade. Social loafing teammedlemmens opålitlighet och känslor av oviktighet uppstår ofta som ett resultat av Ringelmann-effekten, som är tendensen för individer att vara mindre produktiva när en grupp blir större Kidwell, exempel på ledarskapsuppsats. Loafing medlemmar, särskilt i en grupp med ett transaktivt minnessystem på plats, som vårt, kan allvarligt hämma lagets framgång. Detta beror på att ett transaktivt minnessystem delar upp den kognitiva arbetsbelastningen mellan medlemmarna Yoon. I vårt team delade vi bitar av papperet mellan oss sex, exempel på ledarskapsuppsats.


Vår ledare försökte hålla alla motiverade, men två av våra medlemmar gjorde helt enkelt inte mycket arbete alls. Detta tvingade oss andra att göra extra arbete för att täcka deras sociala loafing. Det påverkade också vår gruppsammanhållning negativt. Om en ledare kan upprätthålla kommunikationen exempel på ledarskapsuppsats alla medlemmar, helst konsekventa kommunikationsteammedlemmar, är mindre benägna att ignorera sin ledare eftersom de känner sig viktiga. Men vår ledare använde e-post som en exempel på ledarskapsuppsats sätt att kommunicera med dem. Denna uppfattning återspeglades i vår grupp. Jag vet detta eftersom vår ledare uttryckte frustration för mig över att hennes detaljerade e-postmeddelanden inte lästes och absorberades av några loafing teammedlemmar.


Att vara en effektiv ledare i ett virtuellt team, exempel på ledarskapsuppsats, man måste ha en hög vilja att kommunicera, förmågan att vara en transformerande ledare när det behövs och förmågan att begränsa social loafing. Kommunikation skapar förtroende; transformerande ledarskap ökar självkänslan; en brist på exempel på ledarskapsuppsats loafing främjar sammanhållningen. Alla dessa saker lägger grunden för att ett team ska kunna arbeta effektivt. Ledarskap har beskrivits som en process av socialt inflytande där en person kan ta hjälp och stöd från andra för att utföra en gemensam uppgift.


För att få jobbet gjort förlitar sig en autokratisk ledare på makt och hårt arbete med minimalt medarbetarnas engagemang. En ledare för mänskliga relationer lägger dock låg vikt vid prestation och hög tonvikt på människor. Den här typen av exempel på ledarskapsuppsats förlitar sig på lagarbete och goda relationer för att få jobbet gjort. Därefter lägger en demokratisk ledare stor vikt vid prestation och människor. Ledaren motiverar och leder individer för att nå organisatoriska såväl som sina egna personliga mål. Slutligen, en laissez faire-ledare lägger låg vikt på prestation och människor. Ledaren gör bara tillräckligt för att få jobbet gjort och lämnar folk ifred så mycket som möjligt.


Varje skolledare har sitt eget sätt att välja sin ledarstil. Dessutom finns det en annan typ av ledarskap som är tjänande ledarskap. Tjänande ledarskap är en form av demokratiskt ledarskap, exempel på ledarskapsuppsats, eftersom hela teamet tenderar att vara involverat i beslutsfattandet. Detta ledarskap har några intressanta egenskaper för ledaren att tillämpa det i sin organisation och ledning, exempel på ledarskapsuppsats. I National Education Blueprint släpptes som beskrev 11 skift som kommer att behöva implementeras i vårt utbildningssystem. Det femte skiftet i denna plan är att säkerställa högpresterande skolledare i varje skola.


Därför är typer av ledarskap som utövas av rektorerna viktiga eftersom det kommer att ge antingen positiv eller negativ inverkan på skolans gemenskap. Under min senaste praktiska undervisning märkte jag att rektorn utövade en kombination av demokratiskt ledarskap och tjänande-ledarskapsstilar, exempel på ledarskapsuppsats. Baserat på mina erfarenheter och iakttagelser trodde jag att denna skolledare har vissa egenskaper som demokratisk och tjänande ledare. Några av de demokratiska egenskaperna är att vara en avgörande beslutsfattare och även en god kommunikatör. Dessutom har hon också vissa egenskaper hos tjänande ledare som att vara empati, övertygande och samhällsbyggare.


Jag beundrar verkligen hennes ledarstil eftersom jag kan se att skolgemenskaperna är bekväma att utföra sitt arbete och att skolprestationerna också ökar från år till år. Den första egenskapen hos en demokratisk skolledare är att vara en exempel på ledarskapsuppsats tillverkare. Jag kom fortfarande ihåg när vi hade ett skolmöte där rektorn kom ut med en fråga och gav lärarna friheten att uttrycka sina åsikter eller idéer. Jag ser sällan den här typen av ledarskap i skolan. Vanligtvis kommer skolledarna att komma ut med ett eget beslut och be de underordnade följa sin plan.


Hon underlättade diskussionen och uppmuntrade lärarna att dela sina idéer och sedan syntetisera all tillgänglig information till det slutliga beslutet. Hon bad också till och med lärarstudenterna att bidra med idéer för skolan. Jag blev berörd av diskussionen och hoppas att jag exempel på ledarskapsuppsats ha en bra ledare som henne i min framtida undervisning. Den andra egenskapen hos en demokratisk ledare som rektorn besitter är att vara en god kommunikatör. Närhelst exempel på ledarskapsuppsats samtal antingen i möte eller i informella diskussioner, exempel på ledarskapsuppsats, hon ser alltid till att det finns tvåvägskommunikation.


Hon kunde skapa en miljö där lärarna känner sig väldigt bekväma med att inte bara ta emot information utan också dela information med henne. Dessutom kunde hon också bygga förtroende bland lärarna genom sin genuina kommunikation. Hon är alltid ärlig i vad hon än säger och det gör mig stolt över att ha en skolledare som hon. Dessutom är hon också en god lyssnare när hon kommunicerar med andra. Således kan jag säga att min rektor är en effektiv ledare eftersom hon har båda egenskaperna av att vara en stor kommunikatör exempel på ledarskapsuppsats också en bra exempel på ledarskapsuppsats. För det tredje utövar rektorn också en av egenskaperna hos tjänande ledarskap som är empati.


Jag kan se att hon strävar efter att förstå och känna empati med andra. Under undervisningen såg jag att rektorn ofta gick runt i skolan, exempel på ledarskapsuppsats. Ibland frågar hon om vårt välmående och diskuterar även om problemen i klassen. Dessutom, när hon träffar sina elever eller skolpersonal, försöker hon alltid ha enkla konversationer som att fråga om hälsa och så vidare. Genom att nå ut till elever och lärare och utveckla en omtänksam attityd, presenterar rektorn faktiskt en inbjudande och trygg atmosfär för skolans gemenskap. Denna typ av miljö kan också uppmuntra lärare och elever att bli produktiva och framgångsrika i sitt arbete och sina studier.


Fjärde, exempel på ledarskapsuppsats, rektorn är en övertygande ledare som försöker övertyga andra snarare än att tvinga efterlevnad. Under mötet har rektorn inte lagt ner mycket energi på att få folk att följa hennes idé men lärarna är villiga att följa hennes beslut. Hon kan inte bara komma med bra idéer utan också övertala andra att acceptera förändringarna. För det femte identifierade jag att rektorn också har en av de tjänande ledarskapsegenskaperna som är en samhällsbyggare. Novak, in Exempel på ledarskapsuppsats, uppmuntrar skolor att flytta in i samhället genom sin service och verkliga problemlösning och flytta exempel på ledarskapsuppsats gemenskapen in i skolan genom att föräldragrupper eller samhällsmedlemmar blir involverade i skolplaneringen.


Under exempel på ledarskapsuppsats När jag undervisade i praktiken fick jag reda på att rektorn är den verkliga samhällsbyggaren, exempel på ledarskapsuppsats. Det finns många aktiviteter i skolplanen som involverar skolgemenskapen och även samhället utanför skolan. Till exempel är Maulidur Rasul-programmet ett av de islamiska program som hade organiserats av skolan som behövde eleverna och lärarna för att träffa samhället som bor utanför skolan. Exempel på ledarskapsuppsats vad jag hörde gick lärarna och även eleverna från skolan till exempel på ledarskapsuppsats närmre byar på den tiden, exempel på ledarskapsuppsats. De reciterade selawat för profeten Muhammed från hus till hus och rektorn fick positiv feedback från byborna.


Utöver det organiserade rektorn också ett gotongroyong-program där föräldrar och elever var involverade i att dekorera och städa skolområdena. Resultatet av denna aktivitet är verkligen imponerande och framgångsrikt eftersom det involverar både samhällen som bor i och utanför skolan för att bidra med sina idéer. Fullan, exempel på ledarskapsuppsats, och Mortimore, på Azian binti Ahmad Shaharbi, exempel på ledarskapsuppsats, hävda att i denna globaliserade era måste en rektor utöva ett professionellt ledarskap som inkluderar fasthet i exempel på ledarskapsuppsats beslut, ha realistiska mål och betona det unika som ledare i skolan.


Därför, för att uppfylla det femte skiftet i National Education Blueprint; att säkerställa högpresterande skolledare i varje skola, inte bara huvudskolan exempel på ledarskapsuppsats eleverna ska ha höga prestationer i akademiska och gemensamma läroplaner, men ännu viktigare för möjligheten att göra skillnad i skolan. Men deras ansvar att vara ledare är mycket utmanande för dem. Fullan ,; Deal och Peterson, ; och Abdul Shukor Abdullah, exempel på ledarskapsuppsats, i Azian binti Ahmad Shaharbi, avslöjat att det finns svagheter i skolledningen, exempel på ledarskapsuppsats. En av utmaningarna i skolledarskap är skolledarens roll att vara en facilitator och även en aktivator för lärarna.


En facilitator är en ledare med enastående färdigheter i mänskliga relationer som inkluderar förmågan att bygga individuella relationer med föräldrar, exempel på ledarskapsuppsats, lärare och elever; samarbetsteam med personal och föräldrar; och en skolomfattande grupp av ledare McEwan, Elain K. Å andra sidan är en aktivator en individ med gumption t.ex, exempel på ledarskapsuppsats. Rektorn saknar dessa egenskaper trots sina goda relationer med skolsamhället. Det bevisas av Mansor Abd. Ändringen exempel på ledarskapsuppsats är en flexibel, futuristisk och realistisk ledare som kan motivera och hantera förändringar på ett organiserat, positivt och uthålligt sätt McEwan, Elain K.





prover på akademiska uppsatser



Under loppet av kvartalet har min förståelse för ledarskap förvandlats från en obeskrivlig faktor till konkret medvetenhet om de påtagliga saker som gör en ledare verkligt effektiv. Jag lärde mig också att leda i en virtuell miljö är ännu mer av en utmaning. Som sagt, jag känner nu till en mängd olika sätt som en ledare i ett virtuellt team kan vara effektiv, varav många såg jag själv i mitt team. När allt kommer omkring, om en ledare kan främja omotiverade medlemmar att delta, förbättras gruppsammanhållningen och det gör också arbetsresultatet. Den här klassen och grupparbetet inom den visade mig att en hög vilja att kommunicera, förmågan att vara en transformerande ledare och förmågan att motivera loafing-medlemmar alla gör en extremt effektiv ledare i ett virtuellt team.


Detta innebär konsekvent kommunikation med teammedlemmar. I virtuella team finns det en minskad mängd och kvalitet på information och mindre vanlig information som helhet Yoon. Om ledaren upprätthåller kommunikationen om gruppens uppgifter och mål med teamet kan bristen på informationsproblem kringgås. Vår ledare gjorde ett fantastiskt jobb med detta under del ett och två av den tidning vi skrev. Hon satte upp och upprätthöll processrelaterade mål, vilket är hur mål uppnås och som inkluderar frekvent och konsekvent kommunikation mellan teammedlemmar.


Hon checkade också in med oss ​​alla via e-post flera gånger i veckan och såg till att vi höll schemat. Att föregå med gott exempel och skriva anteckningar i tidningen, om vad man skulle göra härnäst, höll hela teamet organiserat. Hennes konsekventa kommunikation höll alla i kretsen. Ett högt WTC står som en av de viktigaste aspekterna av en effektiv ledare, och vår lagledare hade det i spader. En annan aspekt av effektivt ledarskap i virtuella team är transformationsledarskap, något jag faktiskt önskar att vår gruppledare visade mer av. Fysiologiska, säkerhets- och tillhörighetsbehov tillgodoses av transformationsledare; så är självkänsla och självförverkligande behov Yoon.


Vårt team, särskilt under Everest-simuleringen, hade några medlemmar som kände sig extremt vilsna och förvirrade när de skrev på. Situationen bad om en stark transformationsledare. En av våra medlemmar skulle verkligen ha gynnats av att få veta att han var kompetent nog att hantera uppgiften som är en självkänslasfråga. Han hade en störtflod av oroliga frågor före och under simuleringen som visade hans oro över sin förmåga att utföra uppgiften. Hade vår ledare sett till att alla kände sig säkra och självsäkra på sin egen roll i simuleringen, kan våra medlemmar ha varit mer villiga att dela med sig av sina unika mål och information Hinds och Weisband.


Teammedlemmarnas deltagande skulle sannolikt också ha ökat, eftersom ingen skulle känna att de riskerade att bli pinsamma för att ha fel eller förvirrade. Social loafing teammedlemmens opålitlighet och känslor av oviktighet uppstår ofta som ett resultat av Ringelmann-effekten, som är tendensen för individer att vara mindre produktiva när en grupp blir större Kidwell. Loafing medlemmar, särskilt i en grupp med ett transaktivt minnessystem på plats, som vårt, kan allvarligt hämma lagets framgång. Detta beror på att ett transaktivt minnessystem delar upp den kognitiva arbetsbelastningen mellan medlemmarna Yoon. I vårt team delade vi bitar av papperet mellan oss sex. Vår ledare försökte hålla alla motiverade, men två av våra medlemmar gjorde helt enkelt inte mycket arbete alls.


Detta tvingade oss andra att göra extra arbete för att täcka deras sociala loafing. Det påverkade också vår gruppsammanhållning negativt. Om en ledare kan upprätthålla kommunikationen med alla medlemmar, är det lämpligt att konsekventa kommunikationsteammedlemmar är mindre benägna att ignorera sin ledare eftersom de känner sig viktiga. Men vår ledare använde e-post som ett primärt sätt att kommunicera med dem. Denna uppfattning återspeglades i vår grupp. Jag vet detta eftersom vår ledare uttryckte frustration för mig över att hennes detaljerade e-postmeddelanden inte lästes och absorberades av några loafing teammedlemmar. För att vara en effektiv ledare i ett virtuellt team måste man ha en hög vilja att kommunicera, förmågan att vara en transformerande ledare när det behövs och förmågan att begränsa social loafing.


Kommunikation skapar förtroende; transformerande ledarskap ökar självkänslan; en brist på social loafing främjar sammanhållningen. Alla dessa saker lägger grunden för att ett team ska kunna arbeta effektivt. Ledarskap har beskrivits som en process av socialt inflytande där en person kan ta hjälp och stöd från andra för att utföra en gemensam uppgift. För att få jobbet gjort förlitar sig en autokratisk ledare på makt och hårt arbete med minimalt medarbetarnas engagemang. En ledare för mänskliga relationer lägger dock låg vikt vid prestation och hög tonvikt på människor.


Den här typen av ledare förlitar sig på lagarbete och goda relationer för att få jobbet gjort. Därefter lägger en demokratisk ledare stor vikt vid prestation och människor. Ledaren motiverar och leder individer för att nå organisatoriska såväl som sina egna personliga mål. Slutligen, en laissez faire-ledare lägger låg vikt på prestation och människor. Ledaren gör bara tillräckligt för att få jobbet gjort och lämnar folk ifred så mycket som möjligt. Varje skolledare har sitt eget sätt att välja sin ledarstil. Dessutom finns det en annan typ av ledarskap som är tjänande ledarskap. Tjänande ledarskap är en form av demokratiskt ledarskap, eftersom hela teamet tenderar att vara involverat i beslutsfattande.


Detta ledarskap har några intressanta egenskaper för ledaren att tillämpa det i sin organisation och ledning. I släpptes National Education Blueprint som beskrev 11 skift som kommer att behöva implementeras i vårt utbildningssystem. Det femte skiftet i denna plan är att säkerställa högpresterande skolledare i varje skola. Därför är typer av ledarskap som utövas av rektorerna viktiga eftersom det kommer att ge antingen positiv eller negativ inverkan på skolans gemenskap. Under min senaste praktiska undervisning märkte jag att rektorn utövade en kombination av demokratiskt ledarskap och tjänande-ledarskapsstilar.


Baserat på mina erfarenheter och iakttagelser trodde jag att denna skolledare har vissa egenskaper som demokratisk och tjänande ledare. Några av de demokratiska egenskaperna är att vara en avgörande beslutsfattare och även en god kommunikatör. Dessutom har hon också vissa egenskaper hos tjänande ledare som att vara empati, övertygande och samhällsbyggare. Jag beundrar verkligen hennes ledarstil eftersom jag kan se att skolgemenskaperna är bekväma att utföra sitt arbete och att skolprestationerna också ökar från år till år. Det första kännetecknet för en demokratisk skolledare är att vara en avgörande beslutsfattare.


Jag kom fortfarande ihåg när vi hade ett skolmöte där rektorn kom ut med en fråga och gav lärarna friheten att uttrycka sina åsikter eller idéer. Jag ser sällan den här typen av ledarskap i skolan. Vanligtvis kommer skolledarna att komma ut med ett eget beslut och be de underordnade följa sin plan. Hon underlättade diskussionen och uppmuntrade lärarna att dela sina idéer och sedan syntetisera all tillgänglig information till det slutliga beslutet. Hon bad också till och med lärarstudenterna att bidra med idéer för skolan.


Jag blev berörd av diskussionen och hoppas att jag kan ha en bra ledare som hon i min framtida undervisning. Den andra egenskapen hos en demokratisk ledare som rektorn besitter är att vara en god kommunikatör. När hon pratar antingen i möten eller i informella diskussioner ser hon alltid till att det finns tvåvägskommunikation. Ett gratis ledarskapsuppsatsexempel för stipendiet ges här av begåvade och professionella uppsatsförfattare. För att få en bättre förståelse för hur man skriver en ledarskapsuppsats kan man enkelt följa denna exempeluppsats. När du har gått igenom detta exempel på uppsatsen kommer det att bli lättare för dig att förbereda dispositionen och resten av uppsatsen.


Uppsatsen är skriven i ett uppsatsformat med fem stycken som också innehåller ett examensarbete. En bra ledare leder alltid ett lag perfekt utan någon professionell utbildning, oavsett arena. Att leda en grupp människor inom vilket område som helst är inte ett jobb som kan utföras av varje enskild människa. Det måste finnas vissa egenskaper som krävs av personen för att bli ledare. Dessa egenskaper hos en ledare är mycket naturliga och de kräver ingen professionell utbildning i de flesta fall. Det finns så många områden i livet och en ledare finns alltid där inom alla dessa områden.


Till exempel krävs en ledare inom politik, utbildning, sjukvård, ledning, näringsliv och så vidare. Det är väldigt uppenbart att en person som beter sig som en bra ledare inom politiken också kan leda ett företag med samma skönhet. Här ska vi försöka hitta hur de utmaningar som en ledare ställs inför inom olika områden skiljer sig från varandra. Samtidigt kommer vi också att försöka lista ut hur dessa ledare försöker anpassa dem till den förutsatta situationen. En ledare måste ha potential att påverka människorna med sina ord. Effekten av orden borde vara så stark att människor tvingas vidta en handling enligt ledarens val.


Den person som är ledare måste ha god kommunikationsförmåga och måste också vara den bästa talaren. Hans personlighet och självförtroende bör spegla genom kroppsspråk. Om vi ​​kretsar runt samhället kommer vi att få veta att det finns mängder av professionella kurser som erbjuds av flera institut. Syftet med dessa kurser är att ingjuta professionalism hos människor för olika områden i livet. Så baserat på det exemplet kan vi säga att det också är möjligt för personen att utveckla ledaregenskaper eller att polera dem. Om ledaren för gruppen blir skakig över planerna för uppgiften kommer hela teamet att vara osäkert. Så när en person leder ett team måste han vara modig och redo att arbeta i det värsta sinnestillståndet med den bästa handlingen.


Först då kan vi inkludera en person i listan över bra ledare. Samtidigt bör de som är presterande ledare inom vården besitta vissa grundläggande vårdkunskaper. På samma sätt måste den person som arbetar som ledare i näringslivet besitta god affärskommunikation och så vidare. Köp anpassad uppsats om ledarskap till lägsta pris Beställ nu. Från ovanstående uppsats om ledarskap kan vi dra slutsatsen att ledarskap är ett mycket stort område. En ledare måste vara aktiv och lika kapabel inom alla ledarskapsområden för att spela sin roll framgångsrikt.

No comments:

Post a Comment